środa, 23 września 2015

Wilcze przesilenie (Kroniki Wilczego Daru #2) - Anne Rice


Tytuł: Wilcze przesilenie
Tytuł oryginalny: The Wolves of Midwinter
Wydawnictwo: Rebis
ISBN: 9788378185543
Liczba stron: 464
Anna - moja ocena: 8 / 10


Jest zima: chłód i szarość królują na Zachodnim Wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. W kominkach starego domu trzaska ogień - nadchodzi czas Jul. Dla Reubena Goldinga - który otrzymał wilczy dar - będą to święta niepodobne do innych... Czas Jul, znany chrześcijanom jako Boże Narodzenie, to pora równie święta dla zwykłych ludzi, jak dla Ludzi Wilków. Reuben dowiaduje się, że z obchodami pradawnego święta przesilenia zimowego łączą się rytuały, które jego nowi bracia zamierzają odprawiać w zaciszu puszczy. Niespodziewanie z mroku wyłania się duch - udręczona, milcząca istota budząca współczucie, a przecież zdolna do gorących uczuć. Reuben poddaje się jej magnetyzmowi i podczas gdy w miasteczku trwają gorączkowe, świąteczne przygotowania, poznaje zdumiewający sekret: istnieje świat duchów niepodobnych do Morphenkindów, pamiętających fantastyczne wydarzenia z zamierzchłych czasów i obdarzonych osobliwie mrocznymi, magicznymi mocami...

Z niecierpliwością wyczekiwałam premiery kolejnego tomu z nowej serii o wilkołakach pióra Anne Rice. Kiedy doczekałam się tego wiekopomnego dnia, natychmiast chwyciłam "Wilcze przesilenie" w swoje dłonie. Czytanie rozpoczęłam od razu, nie mogłam doczekać się kolejnych przygód znanych bohaterów. I wiecie co? Nie rozczarowałam się. Działo się, oj działo...

● Bohaterowie
Reuben powraca wraz ze swą ukochaną i towarzyszami o dzikiej, wilczej naturze. Wilkołaki dalej polują razem, poznajemy coraz to kolejne cechy członków watahy. Wątek romantyczny kwitnie, a akcja nabiera tempa, chociaż drugi tom serii jest nieco spokojniejszy od poprzedniego. Jednakże wydarzenia ukazane w powieści nie rozczarowują, a wręcz przeciwnie - jedynie zaostrzają apetyt na więcej. Główny bohater rozwija się wewnętrznie, poznaje kolejne aspekty swego wilczego dziedzictwa i tradycje rządzące tajemniczym rodem, do którego dołączył nieoczekiwanie jakiś czas wcześniej.

● Fabuła
Fabuła rozwija się przez całą powieść, akcja dodaje smaczku niesamowicie kreowanym opisom i dialogom. Książka ma charakter nieco filozoficzny, tak samo jak jej poprzedniczka. Nawiązanie do dawnych filozofów, kwestii życia i śmierci, ludzkiej egzystencji i długowieczności zmusza do rozważań i namysłu, porusza nasze szare komórki.

● Ogólne wrażenie
Drugi tom został nieco "uspokojony", porównując go do pierwszej powieści z cyklu o wilkołakach, jednak w żadnym wypadku nie odbiera to przyjemności z czytania. Jestem łasa na kolejne tomiska nasycone wilkami oraz ich polowaniami. Styl Anne Rice w tej serii mnie zaskakuje - moja awersja do "Wywiadu z wampirem" nadal nie została zażegnana i wątpię, czy nastąpi to w najbliższym czasie. Polecam nową serię autorki, gdyż jest magiczna i brutalna zarazem, niezwykle prawdziwa, a jednocześnie fantastyczna i nasycona magią.


Moja ocena
8 / 10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz